-

Artykuł

Sprostowanie

 

Dnia 13 sierpnia 2011 roku w Motorowodnym Serwisie Informacyjnym (www.motorowodny.net), który jest stroną ogólnodostępną, ukazał się artykuł „Bitterfeld: Dyskwalifikacja Czecha za... alkohol!”. Chciałbym odnieść się do tego tekstu i sprostować podane w nim informacje. 
  
 W artykule tym autor Michał Krzyżaniak podaje informację, że na zawodach motorowodnych w niemieckim Bitterfeld został zdyskwalifikowany czeski zawodnik w klasie 0-500, Jiri Masek.  Powodem tej dyskwalifikacji miał być pozytywny wynik testu na zawartość alkoholu we krwi. 
Chciałbym odnieść się do przekazanych w artykule informacji, ponieważ wraz z sędziami Jakubem Czajką i Marcinem Tomczakiem uczestniczyłem w pracach komisji sędziowskiej na Festiwalu Motorowodnym Bitterfeld 2011. 
Pan Masek nie pływał w pierwszym dniu zawodów, ponieważ miał problemy z ciśnieniem tętniczym krwi (pierwszy poranny pomiar ciśnienia dał wynik 110/180). W związku z tym zawodnik ten przez cały dzień był pod stałym nadzorem lekarza zawodów, nie brał udziału w sobotniej odprawie zawodników i tym samym nie został poddany badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu (autor artykułu błędnie podaje informacje o badaniu zawodników na zawartość alkoholu we krwi, gdyż na wszystkich zawodach motorowodnych przeprowadza się badanie na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu, co świadczy o nieznajomości procedur przez Michała Krzyżaniaka).
Wielokrotnie tego dnia sędziowie pytali o stan zdrowia pana Maska. Ten z godziny na godzinę poprawiał się pod wpływem silnych lekarstw podanych przez niemieckich lekarzy. 
   Mając na uwadze wymienione fakty, stwierdzam, że artykuł Michała Krzyżaniaka zawiera nieprawdziwe, niesprawdzone i oczerniające informacje. Pomimo mojej interwencji i wyjaśnieniu sprawy (rozmowa telefoniczna z autorem tekstu) oraz Jego zapewnieniom, „że coś zostanie z tym zrobione”, do dziś artykuł znajduje się na stronie internetowej i jest dostępny dla czytelników serwisu w niezmienionej formie. 
Uważam, że wobec autora tekstu powinny być wyciągnięte konsekwencje, ponieważ przedstawia nierzetelne, niesprawdzone informacje, co jest niezgodne z  etyką dziennikarską.
W imieniu swoim i obecnych na zawodach polskich sędziów motorowodnych domagam się sprostowania wyżej wymienionego artykułu na stronach Motorowodnego Serwisu Informacyjnego.
Z poważaniem dla motorowodnej społeczności,
Szymon Nowak 
Członek Komisji Sędziów 
Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego
 
			
			object(Articles)#20 (11) {
  ["id"]=>
  string(2) "98"
  ["title"]=>
  string(12) "Sprostowanie"
  ["url"]=>
  string(12) "sprostowanie"
  ["active"]=>
  string(1) "1"
  ["promo"]=>
  NULL
  ["promo_photo"]=>
  NULL
  ["intro"]=>
  string(366) "

 

Dnia 13 sierpnia 2011 roku w Motorowodnym Serwisie Informacyjnym (www.motorowodny.net), który jest stroną ogólnodostępną, ukazał się artykuł „Bitterfeld: Dyskwalifikacja Czecha za... alkohol!”. Chciałbym odnieść się do tego tekstu i sprostować podane w nim informacje. 
  
" ["content"]=> string(2552) "
 W artykule tym autor Michał Krzyżaniak podaje informację, że na zawodach motorowodnych w niemieckim Bitterfeld został zdyskwalifikowany czeski zawodnik w klasie 0-500, Jiri Masek.  Powodem tej dyskwalifikacji miał być pozytywny wynik testu na zawartość alkoholu we krwi. 
Chciałbym odnieść się do przekazanych w artykule informacji, ponieważ wraz z sędziami Jakubem Czajką i Marcinem Tomczakiem uczestniczyłem w pracach komisji sędziowskiej na Festiwalu Motorowodnym Bitterfeld 2011. 
Pan Masek nie pływał w pierwszym dniu zawodów, ponieważ miał problemy z ciśnieniem tętniczym krwi (pierwszy poranny pomiar ciśnienia dał wynik 110/180). W związku z tym zawodnik ten przez cały dzień był pod stałym nadzorem lekarza zawodów, nie brał udziału w sobotniej odprawie zawodników i tym samym nie został poddany badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu (autor artykułu błędnie podaje informacje o badaniu zawodników na zawartość alkoholu we krwi, gdyż na wszystkich zawodach motorowodnych przeprowadza się badanie na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu, co świadczy o nieznajomości procedur przez Michała Krzyżaniaka).
Wielokrotnie tego dnia sędziowie pytali o stan zdrowia pana Maska. Ten z godziny na godzinę poprawiał się pod wpływem silnych lekarstw podanych przez niemieckich lekarzy. 
   Mając na uwadze wymienione fakty, stwierdzam, że artykuł Michała Krzyżaniaka zawiera nieprawdziwe, niesprawdzone i oczerniające informacje. Pomimo mojej interwencji i wyjaśnieniu sprawy (rozmowa telefoniczna z autorem tekstu) oraz Jego zapewnieniom, „że coś zostanie z tym zrobione”, do dziś artykuł znajduje się na stronie internetowej i jest dostępny dla czytelników serwisu w niezmienionej formie. 
Uważam, że wobec autora tekstu powinny być wyciągnięte konsekwencje, ponieważ przedstawia nierzetelne, niesprawdzone informacje, co jest niezgodne z  etyką dziennikarską.
W imieniu swoim i obecnych na zawodach polskich sędziów motorowodnych domagam się sprostowania wyżej wymienionego artykułu na stronach Motorowodnego Serwisu Informacyjnego.
Z poważaniem dla motorowodnej społeczności,
Szymon Nowak 
Członek Komisji Sędziów 
Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego
 
" ["add_date"]=> string(21) "2011.08.21 - 14:34:06" ["region"]=> string(2) "pl" ["categories"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["category_id"]=> string(1) "3" ["category_url"]=> string(17) "sport_motorowodny" ["category_name"]=> string(17) "Sport motorowodny" } } }
background